ET LIV MED RO OG HARMONI GIVER GOD SØVN

God søvn er fundamentet for et godt liv!

At sove godt er grundlaget for en god start på dagen. Den gode nattesøvn er essentiel for at vi mennesker kan fungere, og for at vi kan trives fysisk såvel som psykisk.
Men også forandringer starter med god søvn – uanset om man vil i job, tabe sig eller noget helt tredje.

Derfor bør du give din nattesøvn de optimale betingelser, så du kan vågne frisk og fokuseret på de mål, du ønsker at opnå. Mentaltræning giver dig værktøjer til at mestre den gode nattesøvn, og har har en dokumenteret effekt på søvnkvaliteten.

Døjer du med søvnproblemer eller er du blot nysgerrig på at vide mere kan du lytte til lydfilen under, som forbereder dig på at sove trygt og vågne frisk og udhvilet.

Der er mange ting man kan gøre og ikke gøre og du kan finde alt muligt om det på nettet. Her er nogle basale råd, som kan være med til at stimulere den gode søvn hos dig, sammen med lydfilen som kan downloades for oven.

  • Lad være med at have mobilen med i seng. DU kan læse noget som aktiverer unødig hjerneaktivitet, som kan medvirke til at holde dig vågen.
  • Forsøg at begrænse dit koffein indtag om aftenen. Koffein har en negativ indvirkning på din nattesøvn. Mange mener at de sagtens kan tåle det, men det er bevist at  din døgnrytme bliver forstyrret, hvis du indtager koffein om aftenen, da kroppen bliver opkvikket længe efter indtag.
  • Er du typen som dyrker sport og motion skal du forsøge IKKE at gøre dette ud på aftentimerne. Den adrenalin som frigives, kan holde dig vågen. Dette er naturligvis værst i fysisk udfordrende sportsgrene og konkurrence.